Čitav svet je na pauzi u doba korone i možda ovih dana ne možete učiniti previše za svoju karijeru ili samostalni biznis. Ipak, postoje određene menadžerske veštine koje sada možete unapređivati da biste ih više koristili kad jednom prođe doba korone.
Jedna od njih je kreativnost. Ona nije onakva kakvom ste je možda zamišljali.
Prvo, kreativnost nije nasledna. Sigurno ste bar jednom u životu čuli nešto slično - svi s majčine strane su zlatnih ruku dok ste vi, eto, na oca. Ignorišite porodične i ostale mitove ako vas ne motivišu!
Drugo, negde ste pročitali kako se kreativnost ne može poboljšati. Opet pogrešno, sve se može. Vežbanje kreativnosti je kao vežbanje preskakanja konopca, svakim novim skokom postajete bolji.
1. Preskočite ponekad prvo rešenje
Ima li išta gore za kreativnost nego kad na problem primenite prvo rešenje koje vam padne na pamet? Ima, a to je kad primenite jedino rešenje koje vam pada na pamet. Naime, većina problema ima više od jednog jedinog rešenja, piše Manager.ba
Imate poslovni problem? Ne žurite, probajte na sto staviti nekoliko ideja. Tako će i vaš problem možda dobiti drugačiju perspektivu.
Drugačiji pogled na problem vodi sasvim novim rješenjima. Nije isključeno da se vrlo skoro nećete vratiti prvom, ali nema veze, ipak probajte biti kreativni.
2. Ne idite uvek utabanim stazama
Ne biste menjali stazu koja vas je ranije uvek dovela do cilja, svaki put bez puno mozganja. Uostalom, svi oni koje znate takođe idu istim putem.
Tamo gde ne morate ništa osmisliti, nema kreativnosti. Staza koju svi koriste nepogrešivo vodi jedino u osrednjost. Kreativnost, s druge strane, traži izazove i razmišljanje kako na njih odgovoriti.
Iskreno, mnoge od novih staza i stazica neće vas dovesti nikuda. Ali to nije najvažnije ako ćete ovladati terenom koji vam je bio nepoznanica.
3. Ne mora sve biti novo
Radoznalost je možda pogubna za mačku, ali je nužna za kreativnost. Zanimate li se zašto su neke karijere i neki poslovni poduhvati uspešniji od ostalih? Ako do sada i niste, počnite se zanimati.
Nisu sve sjajne ideje nove ideje. Neki briljantni poslovni poduhvati nisu ništa više do prilagođene ili poboljšane stare i svima poznate stvari. Uber nije bio ni nova ni epohalna ideja. Za transport od tačke A do tačke B u tuđem autu, za naše pare, svi smo znali i puno ranije!
Proučavajte zato uspešne ljude, proizvode, kompanije i nastojte otkriti zašto su drugačiji. Radije birajte one koji ne dolaze iz vaše oblasti jer tako nećete gubiti energiju na razmišljanje kako da se s njima utrkujete. Trebaju vam inspiracija i podsticaj, a ne dodatni izvor stresa.
4. Greške su orijentir
Greške su pogubne, greške su za gubitnike. Još samo jedno pogrešno verovanje. Kako ćemo znati šta neće rešiti naš problem? Posmatrajući druge? Mala šansa.
Izbegavanjem svake situacije u kojoj biste eventualno mogli pogrešiti, mogli biste jako dugo vremena ostati u mestu. Uspešne karijere i projekti nalažu stalno kretanje napred. Radije koristite greške kao orijentire dokle i kojom brzinom se možete kretati.
Ne dajte negativnim verovanjima da vas zaustave, nikada. Nemojte dopustiti da tuđe procene poput – to je nemoguće – upravljaju vašim poslom i životom.
5. Kreativnost je težak rad
Ako vas kreativnost asocira na sliku na kojoj, kad smo kreativni, mi sedimo i mislimo, onda je nismo najbolje opisali. Kreativnost je proces pun napornog rada i velike upornosti. Taman kad pomislimo da smo našli rešenje, još se malo nateramo raditi.
Šta mislite kako je nastao odlomak koji upravo čitate? Mislite da je u pitanju nadahnuće? Niste ni blizu. Talenat za pisanje? Sada ste još dalje.
Prva ideja je isprobana, pa odbačena. Druga isto tako. Treća je odbačena nakon nekoliko premeštanja reči s jedne na drugu stranu.
Četvrta varijanta bila je kombinacija zadnjeg dela prve i sredine treće ideje, takođe proglašena neuspešnom. Nekoliko narednih išlo je po obrascu da je sve prethodno izbrisano i primenjen je sasvim novi pristup.
Kad bi reči u tri gornja odlomka bile loptice, ruke bi bolele danima.